Repertuar Impartu. Grudzień 2015

Prezentujemy repertuar Impartu na okres od 9 do 18 grudnia 2015. Bilety i rezerwacje: tel. 71 341-94-32, rezerwacje@impart.art.pl

09-12-2015 | Godzina: 20.30, Impart, sala teatralna
CAFE FANTAZJA
/ spektakl muzyczno-teatralny
wstęp wolny

10-12-2015 | Godzina: 19.00, Klub Autograf
ADRIANNA MAJA KUĆMIERZ - RECITAL/ wieczór z cyklu Przed premierą w Teatrze Piosenki
wstęp wolny

11-12-2015 | Godzina: 19.00, Impart, sala teatralna
HIP CHOPIN REMIX/ improwizacja rymem i bitem w rytmie etiudy rewolucyjnej
30 zł, 25 zł

13-12-2015 | Godzina: 18.00, Impart, sala teatralna
CZASY
/ musical
30 zł norm., 20 zł ulg.

18-12-2015 | Godzina: 19.00, Impart, sala kameralna
LENINGRAD
/ spektakl muzyczny w Teatrze Piosenki
40 zł, 35 zł

.......................................................

CAFE FANTAZJA

Spektakl muzyczno-teatralny "Cafe Fantazja, czyli kilka historii pachnących poziomkami", stworzony został na postawie utworów muzycznych z okresu dwudziestolecia międzywojennego. Składa się z 14 piosenek połączonych autorskim scenariuszem, który pełen jest nostalgicznych akcentów z nutką romantyzmu i tęsknoty za latem. Magiczny klimat przedwojennej kawiarni, pełni tajemnic goście i epokowe stroje na kilkadziesiąt minut pozwalają widzowi zapomnieć o zimie i ogrzać się w cieple jesiennych tajemnic, psot i romansów.

Organizatorem wydarzenia są: Stowarzyszenie Homini Assumus oraz zespół Głosy z Szewskej – studenci i absolwenci wrocławskich uczelni wyższych wszelakiej maści (od Politechniki Wrocławskiej po Akademię Muzyczną). Poznali się w Duszpasterstwie Akademickim "Maciejówka". Przez kilka dobrych lat pod skrzydłami duszpasterzy, wspierani przez ks. Mirosława Malińskiego i ks. Bartłomieja Kota, rozwijali swoją wrażliwość muzyczną i dojrzewali do wspólnych projektów. Przyjemność płynąca ze wspólnego śpiewu była dla nich motywacją do rozwoju: postanowili zrobić coś, żeby podzielić się swoimi talentami i radością z innymi ludźmi, także spoza duszpasterstwa.

Autorami opracowań muzycznych są studenci wrocławskiej Akademii Muzycznej (Aleksandra Kot, Urszula Koza), jak również znany we Wrocławiu z licznych muzycznych osiągnięć ks. Bartłomiej Kot.
Spektakl reżyseruje Anna Karwatka, scenariusz napisała Bernadeta Kot, natomiast główne role odegrają m. in. Ewa Suleja, Marek Nykiel, Mateusz Oklasiński, Michał Klepacki, Aleksandra Kot, Grzegorz Lewandowski, Agnieszka Oślak, Chantal Prymka-Radkiewicz, Kinga Kroker. Zespołami wokalnymi i instrumentalnymi dyryguje Artur Koza.

Spektakl realizowany jest ze środków uzyskanych z dotacji Fundacji Banku Zachodniego WBK w ramach projektu grantowego "Bank Ambitnej Młodzieży" oraz dzięki życzliwości Biura Festiwalowego Impart 2016.

Wstęp wolny
Bezpłatne wejściówki są dostępne po wcześniejszej rezerwacji drogą mailową: wejściówki.cafefantazja@gmail.com 

''MIŁOŚĆ CI NIC NIE WYBACZY''

Teatr Piosenki zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu Przed premierą, którego bohaterami są najzdolniejsi polscy wykonawcy młodego pokolenia, znakomicie sprawdzający się w repertuarze piosenki artystycznej, aktorskiej.
Gospodarzem comiesięcznych spotkań, zapraszającym i prezentującym kolejnych wokalistów, jest wybitny znawca tego gatunku piosenki Bogusław Sobczuk.

Zgromadzona w klubie Autograf publiczność ma okazję zapoznać się z najbardziej interesującymi interpretacjami piosenek najlepiej zapowiadających się młodych artystów, którzy już niebawem mogą stanowić czołówkę polskiej sceny – nie tylko muzycznej.

W roli głównej podczas grudniowego wieczoru wystąpi Adrianna Maja Kućmierz, której będzie akompaniował zespół muzyków:
Adrian Konarski - pianino
Dawid Smoleń - kontrabas
Przemysław Dajcz - altówka.

HIP CHOPIN REMIX

11 grudnia na scenie Impartu zobaczymy muzyczny spektakl „Hip Chopin Remix”. To wyjątkowa propozycja artystyczna, opowiadająca o Chopinie w nowoczesnym języku, w bardzo dynamicznej aranżacji, z multimedialnymi projekcjami. Na scenie dużo humoru i sporo historii, zarówno tej romantycznej, jak i współczesnej. Najlepsza klasyka polska w hip-hopowych aranżacjach.

Grupa młodych spotyka się na ławce obok likwidowanego domu kultury. Większość z nich wyraźnie drwi z młodego Ukraińca FRYDERYKA, który jest studentem Akademii Muzycznej. Najbardziej MC PICHON – chłopak zajmujący się nowoczesną muzyką młodzieżową, rapem i Hip-Hopem, wszędzie chodzi z tabletem. Uważa całą klasykę za nudę, a kompozycje Chopina za przeżytek „obrzydzony” przez szkołę. Jego przyjaciel – HOUSE jest gitarzystą rockowym, natomiast siostra House’a – LUDA to entuzjastka gier komputerowych, jest zafascynowana Fryderykiem. Mimo protestów chłopaków, zaprasza go na ich ławkę. Tam wywiązuje się improwizowana bitwa na rymy i bity. Tematami są kolejne fragmenty życiorysu Fryderyka Chopina, a arbitrami staje się przypadkowa para bezdomnych ludzi: DZIEWANNA i SZAFARZ, którzy w końcu okazują się znanymi przed laty artystami. Opowiadają o swoim upadku i braku tolerancji na świecie. Poruszony HOUSE przechodzi na stronę swojej siostry i Fryderyka. Wszystkich obserwuje z ukrycia tajemniczy PRODUCENT, poszukujący w Polsce innowacyjnych pomysłów na promocję muzyki Chopina. W końcu i MC przyznaje, że każda muzyka może być dobra – bez względu na gatunek i czas, w którym powstała. Wszyscy uznają, że narodowość nie może być kryterium oceny człowieka. Cała ekipa łączy siły w multimedialnym projekcie „REMIX”, gdzie finałem staje się Etiuda c-moll „Rewolucyjna”.

Scenariusz i reżyseria: ROMAN KOŁAKOWSKI
Muzyka: FRYDERYK CHOPIN
Aranżacje: BARŁOMIEJ ABRAMOWICZ
Sample, nagrania, remix: TOMASZ BIDIUK
Scenografia: AUGUSTYN PAWLICKI
Kostiumy: AGATA KLIMCZAK
Wizualizacje : PIOTR MARCIN STAPIŃSKI
Filmy: KRYSTIAN ANDRZJEWSKI

CZASY

produkcja: Centrum Sztuki w Oławie
reżyseria: Mariusz Kiljan

scenariusz: Szymon Barabach
muzyka i aranżacja: Krzysztof Borowicz
choreografia: Magdalena Górnicka
scenografia: Joanna Hrisulidu
wizualizacje: Tomasz Dobiszewski
asystentka reżysera: Joanna Zabuska

„Czasy”. Niewielkie Miasto. Ona i on. Spotykają się przypadkiem na jednej z ulic. On - Przybysz nie wiadomo skąd. Utknął. Szuka drogi, dzięki której wyjedzie z Miasta. Ona próbuje mu w tym pomóc. Przynajmniej wszystko na to wskazuje. Opuszczenie Miasta nie jest proste. Wydaje się wręcz niemożliwe. Miasto wydaje się być martwe, zamknięte.

Co zrobić? Kluczem jest ratuszowa wieża i mieszkająca na niej Śmierć. Paradoksalnie to spotkanie ze Śmiercią może Miasto ożywić. Ona i on ruszają w pogoń za Śmiercią. Towarzyszą im spotkani po drodze mieszkańcy Miasta.

Czy jest to opowieść sensacyjna? Niekoniecznie. A może miłosna? Może tak. Jedno jest pewne... to mogło wydarzyć się wszędzie, a stało się w mieście O.

Musical Czasy jest produkcją Centrum Sztuki w Oławie. Scenariusz i muzyka zostały opracowane przez oławian (Szymon Barabach, poeta, satyryk, autor tekstów do Rozmów w tłoku prowadzonych w TVN przez Szymona Majewskiego oraz Krzysztof Borowicz, kompozytor, członek zespołu The Crackers Band, OK Band, na co dzień pracownik Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu). Aktorzy i tancerze są w przeważającej większości amatorami, którzy udowodnili, iż potrafią w niecodzienny sposób ożywić scenę. Reżyserię powierzono aktorowi i reżyserowi Mariuszowi Kiljanowi. Muzyka na żywo odtwarzana przez profesjonalnych muzyków jest dopełnieniem magicznej scenerii miasta O.

LENINGRAD, spektakl muzyczny w Teatrze Piosenki

Znakomicie zrealizowany muzyczny spektakl, zbudowany na bazie 18 piosenek z repertuaru zespołu "Leningrad" z Sankt Petersburga. Przedstawienie wciąga od początku niezwykle wiarygodnie i sugestywnie tworzonym nastrojem permanentnej balangi, doskonałą grą aktorów Mariusza Kiljana i Tomasza Marsa oraz porywa niesamowitą energią granej na żywo, ostrej muzyki, w wykonaniu instrumentalistów, którzy również uczestniczą w działaniach scenicznych. Od sześciu już lat na kameralnej scenie Teatru Piosenki spektakl cieszy się niesłabnącą popularnością wśród publiczności, która po każdym przedstawieniu domaga się bisów.

W twórczości "Leningradu" i ich lidera Siergieja Sznurowa można odnaleźć ducha anarchii, czarny humor i skłonności do operowania radykalnymi środkami wyrazu. Bohaterowie jego piosenek to niebieskie ptaki, artyści, lumpy, którzy całkiem dobrze czują się na marginesie życia społecznego. To też ludzie odwróceni plecami do polityki, do Putina, współczesnej Rosji. Celebrujący wolność w ramach niczym nie ograniczonej artystycznej anarchii.

Piosenki Sznurowa to z jednej strony przewrotne, dekadenckie teksty , z drugiej zaś ostra energetyczna muzyka, porywająca słuchacza od pierwszych taktów. Czuć w niej wpływy wielu gatunków muzycznych, ale w całości składa się ona na niezwykle oryginalny projekt artystyczny. W Rosji "Leningrad" jest niezwykle popularny , jego znaczenie na tamtym rynku można porównać do wpływów Kazika i "Kultu" w Polsce. - Łukasz Czuj, reżyser wrocławskiej realizacji

koncepcja i reżyseria spektaklu: Łukasz Czuj
aranżacja i kierownictwo muzyczne: Krzysztof Łochowicz
tłumaczenie tekstów: Michał Chludziński
projekty kostiumów i przestrzeni: Elżbieta Rokita

Impart