Wrocławski Teatr Współczesny. Repertuar 04/2016

Wrocławski Teatr Współczesny zaprasza na kwietniowe spektakle.

Niewidzialny Chłopiec - 1,2,3 kwietnia
Oto członkowie trzech pokoleń zamożnej rodziny spędzają towarzyski wieczór z Doktorem i Służącą. Spotkanie zostaje zakłócone przeczuciem obecności tytułowego „niewidzialnego chłopca”, który staje się milczącym partnerem dyskusji lub słuchaczem monologów prowadzonych przez wszystkich bohaterów. Zespół Wrocławskiego Teatru Współczesnego znakomicie odnajduje się w estetyce Szczawińskiej. Chodzi tu nie tylko o wirtuozerskie kreacje, ale też o precyzyjne zestrojenie i wyczucie rytmu. "Niewidzialny chłopiec" to prawdziwy aktorski koncert!

Walentina.The Last Human Dog - 5,6 kwietnia
Z "Czarnobylskiej modlitwy" noblistki Swietłany Aleksijewicz Natalia Sołtysik wybiera jeden rozdział - "Samotny głos ludzki". Z niego - jedną historię. Jej narratorką i bohaterką zarazem jest Walentina Timofiejewna Apanasiewicz, wdowa po likwidatorze szkód po katastrofie. Jej mąż odcinał prąd w miejscowościach położonych na skażonym terenie. Kiedy pojawiły się pierwsze symptomy choroby, był zdany wyłącznie na opiekę żony.

Garnitur Prezydenta - 7,8,9,10,22,23,24 kwietnia (23.04 spotkanie z realizatorami po spektaklu)
Spektakl w pewnym sensie stanowi superprodukcję: scenografia i choreografia są wybitne, co w połączeniu z niezłym, ożywczym i bardziej nawet aktualnym, niż w chwili pisania, tekstem, naprawdę robi wrażenie.
„Garnitur prezydenta” jest sztuką o eskalacji zagrożenia, o manipulowaniu opinią publiczną w taki sposób, aby ludzie stali się skrajnie nieufni, zastraszeni, ale też i gotowi do stanięcia na wezwanie, by bronić ojczyzny.

Silesia,Silentia - 12,14,19,20,21 kwietnia
Znakomite przedstawienie, które warto obejrzeć nie raz, ale więcej, by wciąż próbować dotrzeć do sedna.
Bohaterem opowieści jest płaszcz. Metaforyczny charakter „Silesia, Silentia” sprawił, że w pozornie banalnych zdarzeniach rozpoznajemy powstawanie świata, a następnie apokaliptyczne niemal zmiany na nim, które sprowadziła II wojna. Ten, wydawałoby się, wyeksploatowany temat odzyskał świeżość, gdy rekwizytowi – z rodzaju tych zazwyczaj stanowiących nic nieznaczącą cząstkę zrabowanego zamordowanym Żydom mienia – przypisany został podmiotowy status. Świat postrzegany z perspektywy losów płaszcza pozornie stanowi tylko efektowny artystowski pomysł, jednak pozwolił na ciekawe rozwiązania scenograficzne i pokazanie archetypowych zdarzeń (uwięzienie, transport, mord) w nowatorski sposób.

Dziwny Pasażer - 13,14,15 kwietnia, Spektakl w ramach cyklu 'wtw://teatr_w ciemnościach
Sztuka Tymoteusza Karpowicza dzieje się w nocy we współczesnej Warszawie i opowiada o lękach – społecznych i indywidualnych – dwóch pokoleń Polaków.
Wiekowy Pasażer poszukuje cieni, których nie ma. Młody Szofer jest skazany na ich wysłuchanie. U Karpowicza w tej dziwnej podróży w okolicach świtu, kiedy, wedle Chińczyków jest najciemniej, wszystko jest schowane, utajone, z pogranicza bytu i niebytu. Jazda taksówką po wyciemnionym mieście staje się wiwisekcją i anatomią lęków rozpisanych na perfekcyjnie ułożoną psychodramę. Enigmatyczny Pasażer przerzuca swoje traumy na Szofera.

Kotlina - 16,17 kwietnia, z aktorami psy na scenie!
Przeniesienie powieści Olgi Tokarczuk na scenę Wrocławskiego Teatru Współczesnego było interesującym pomysłem. Powiedziałabym nawet – rewolucyjnym, bo tematyka Kotliny jest dla teatru nie tylko trudnym, lecz także niezwykle rzadko podejmowanym wyzwaniem. Agnieszka Olsten wyreżyserowała przedstawienie, którego nietuzinkowość i szczególna atmosfera budowana jest za pomocą świetnej scenografii, reżyserii świateł i muzyki.
Powieść Olgi Tokarczuk "Prowadź swój pług przez kości umarłych" czytamy jako apel, byśmy dołożyli wszelkich starań dla podniesienia jakości więzi pomiędzy ludźmi i zwierzętami, byśmy nauczyli się traktować zwierzęta podmiotowo i dojrzale.

Fragment nieistniejącego świata - 24,26 kwietnia
W spektaklu widzimy spotkanie młodego reżysera (Tomasz Cymerman) z byłym pracownikiem hospicjum, obecnie starym człowiekiem chorym na Alzheimera (Bogusław Kierc). Reżyser chce zrobić program o człowieku – legendzie. Jednak współpraca okazuje się niełatwa. Młody człowiek oczekuje prostych odpowiedzi, wzruszającej historii opowiedzianej przez człowieka, który kiedyś na co dzień obcował ze śmiercią, a teraz jeszcze silniej czuje jej oddech. Staruszek nie wydaje się być zainteresowany tą formą i po dłuższej chwili milczenia zabiera reżysera w podróż, której ten nie zapomni do końca życia.

Pomarańczyk - 28,29,30 kwietnia
Historia Pomarańczowej Alternatywy jest dla twórców spektaklu narzędziem do stworzenia opowieści uniwersalnej o dramacie ludzi czasu przełomu, ludzi czasu rewolucji. O bohaterach, którzy nie chcą stać się pomnikami, o ludziach, którzy próbują ich zrzucać z piedestałów, o tych, którzy bohaterami nie zostali, chociaż mogliby i bardzo starają się pomóc bohaterom, aby nie skamienieli. A także o tych, którzy do przemian nie dołączyli i przez to, w jakimś sensie, ciągle tkwią w przeszłości. To jest opowieść tragikomiczna.

www.wteatrw.pl

bilety:
Normalny - 32zł
Ulgowy - 24zł
rezerwacja miejsc: karolina.zuraw@wteatrw.pl lub pod nr 713588941 /22.

WTW